Dizajn logotipa

Pravila dizajna logotipa

Kakva pravila treba da ispunjava logotip da bi bio uspešan

Da bi bio uspešan logotip mora da ispuni nekoliko veoma važnih pravila. Ovde ćemo pokušati da vam predstavimo ona najvažnija:

Jednostavan

Treba za početak da bude jednostavan. Vrlo je bitno da može da se u brzini kada se ugleda lako prepozna i lako zapamti, a jednostavnije forme se lakše pamte od onih komplikovanih. 

Komunikativan

Kao što smo više puta pomenuli, u dizajnu je sve u komunikaciji. Vaš logotip mora da lako uspostavlja komunikaciju sa ciljanom populacijom odnosno onim kojem je namenjen. Da li će to biti kroz njegovu samu formu koja će pokretati određena osećanja kod posmatrača, ili kroz igru sa tekstom, tipografijom ili slično kojom će dati neku simboliku, nekom zanimljivom sličicom koju ćete ukomponovati u sve to, to je na vama, ali bez određene priče taj logotip će biti samo još jedna u moru drugih sličica koje su se tek tako naše tu, i mogu biti i predstavljati i bilo šta drugo. 

Primenljiv

Zatim treba da bude lako primenljiv. Ovo se najviše odnosi na mogućnost primene na različite materijale i podloge. To obično znači da ako sadrži veoma sitne elemente, puno gradijenata i slično, biće težak za primenu, za slučaj čega bi trebalo obavezno i propisati osnovne načine primene logotipa

Originalan

Ovo je jedno od važnijih pravila dizajna logotipa. Logotip koji kreirate mora da bude urađen kao originalno, unikatno, autentično rešenje. Ne kopirano, jer kad tad možete imati problema sa autorom originalnog dela, već originalno rađeno prema potrebama i za potrebe poručioca.

Skalabilan 

Ovo znači da logotip može da se lako povećava i smanjuje, ali da bude lako čitljiv. Morate da stalno razmišljate o tome kako će izgledati kada se smani za potrebe recimo štampe na hemijskoj olovci, ili upaljačima. Da li će njegovi delovi moći da istrpe smanjenje, da ne dođe do zapušenja slova ili otvorenih formi, da li će gubiti neke detalje pri tom itd.

Bezvremenski

Kada kreirate logotip ne kreirate ga da bude atraktivan samo u vremenu u kom je urađen, već za sva vremena. Zato nije dobro voditi se nekim trendovima u dizajnu logotipa, jer se trendovi menjaju.

Tipovi dizajna logotipa

 

 

 

 

Leave a Comment